Noves mesures en relació amb la prevenció del COVID-19

19/03/2020

Noves mesures en relació amb la prevenció del COVID-19

 

L’Ajuntament ha aprovat a les 10.30 del matí de dimecres 18 de març una sèrie de mesures en relació a la prevenció del Coronavirus que actualitzen les que ja es van adoptar el passat dijous. Les mesures s’han adoptat seguint les normes dictades pel govern de l’Estat i per la Generalitat de Catalunya. El Decret d’Alcaldia es pot descarregar de l’enllaç que figura al final d’aquesta informació.

En aquesta mateixa pàgina trobareu l'enllaç a la versió més actualitzada del document amb preguntes i respostes sobre les restriccions.

Pel que fa a l'Ajuntament, en primer lloc, s’ha constituït un Comitè d’Emergències Municipal, format per l’alcalde, Mateu Montserrat i pels tinents d’alcaldia Josep Silvestre i Maria Teresa Ferré. Les funcions del comitè són les que queden definides en el Pla d’Emergència Municipal del pla d’actuació del PROCICAT.

S’ha aprovat també un Pla de Contingència Municipal amb l’objectiu de garantir els serveis bàsics i essencials que depenen de l’Ajuntament: enllumenat, cementiri, recollida de residus, abastament d’aigua, clavegueres, accés als nuclis de població i  conservació de la via pública. Altres serveis contemplats pel decret són la seguretat i vigilància general, l’operativa mínima de l’Ajuntament, els sistemes i serveis informàtics, la seu electrònica i el registre general.

Tots els equipaments de tipus esportiu, educatiu, associatiu, cultural o museístic queden tancats fins que les circumstàncies en permetin la reobertura. Així mateix, queden suspesos tots els actes públics organitzats per l’Ajuntament.

El mercat setmanal dels dilluns es mantindrà, però restringit a la venda de productes alimentaris, amb una separació mínima de cinc metres entre parades i altres mesures que trobareu detallades en el text íntegre del decret.

En general no hi haurà atenció directa al públic a la seu de l’Ajuntament. L’atenció serà preferentment telefònica i electrònica i només es faran tràmits urgents, sempre respectant les mesures de seguretat establertes.

Tots els termes i terminis per a la tramitació dels procediments administratius, queden suspesos. Els termes i terminis es reiniciaran quan s’anul·li l’estat d’alarma.

Les sessions ordinàries dels òrgans col·legiats de l’Ajuntament (plenari i junta de govern) queden suspeses i si se n’ha de dur a terme alguna d’extraordinària es farà a porta tancada, sense presència de públic i amb les mesures de protecció pertinents.

El personal de l’Ajuntament, a excepció dels serveis bàsics i estratègics, queda dispensat de la presència a les dependències i oficines municipals fins que canvïin les circumstàncies. No obstant això, hauran d’estar localitzables i disponibles durant la seva jornada de treball i realitzar les tasques de teletreball que siguin possibles. Si les circumstàncies ho exigeixen, també podran ser requerides al seu lloc de treball.

Els regidors amb competències delegades podran requerir la presència física dels empleats municipals per garantir els serveis bàsics i extraordinaris.

El personal adscrit a la Brigada Municipal d’Obres i Serveis estarà en situació de retén.

El decret també fa una apel·lació a la comprensió i el sentit crític del veïnatge davant d’aquesta situació excepcional, fa una crida a la tranquil·litat, la responsabilitat i a extremar les mesures de precaució i demana que tothom s’informi exclusivament pels canals oficials habituals.

Menu

Menú principal