La Junta de Go
Resum de la Junta de Govern del 5 de setembre del 2024
La Junta de Govern de l’Ajuntament del Pla de Santa Maria es va reunir el dijous 5 de setembre de 2024. Entre d’altres acords, van aprovar certificacions d’obres públiques, pagaments a entitats locals i l’impuls de l’esport i el turisme al municipi.
Especificar que, en aquest text, es resumeixen únicament aquells acords que afecten a entitats, empreses o col·lectius així com aquells que són d’interès públic. Per obtenir informació detallada sobre els acords referents a persones individuals, les persones interessades poden sol·licitar la consulta de l’acta completa de la sessió a les oficines de l’Ajuntament d’acord amb la normativa vigent en matèria de transparència i accés a la informació pública.
ÀREA DE SERVEIS AL TERRITORI
Projectes d’obres públiques
Aprovació per unanimitat la sisena certificació de les obres del "Projecte de millora i renovació de les xarxes d’abastament d’aigua", amb un import de 57.759,14 € (IVA inclòs). L’empresa adjudicatària, Sociedad General de Aguas de Barcelona, treballa amb un contracte global de 884.176,86 €.
Aprovació de la quarta certificació i liquidació de les obres de reforma del Centre Cívic, presentada pel director d’obra, amb un cost de 291.925,64 € (IVA inclòs). L’empresa Solvetia, SL va ser l'adjudicatària amb un contracte total de 396.880,00 €.
Autoritzacions i llicències
Concessió d’una llicència temporal per a la instal·lació d'un rètol publicitari al c/ Oreneta, respectant una separació de 15 metres del carrer. Aquesta autorització podrà ser revocada per motius d’interès públic.
Promoció d’esport i turisme
L'Ajuntament va mostrar interès en sumar-se al “Pla Trail50”, una xarxa de centres de Trail Running a nivell estatal, juntament amb municipis com Aiguamúrcia, Querol i El Pont d’Armentera. La primera fase del projecte, que inclou estudis i senyalització de rutes, amb finançament futur amb ajuts, té un cost de 2.500 € i començarà el 2024.
ÀREA D’INTERVENCIÓ I TRESORERIA
Pagaments i justificacions
Aprovació de la justificació del pagament a l’Associació Catesplai Planenc per l’organització del Casal d’Estiu 2024, amb una despesa reconeguda de 13.566,00 €. La documentació presentada per la presidenta de l'entitat compleix amb el conveni signat.
Autorització d’un pagament de 2.070 € a l’Associació Amics de la Sardana per les despeses del 38è Aplec "Aires Planencs", d’acord amb el conveni de promoció cultural vigent des de 2006.
Contractacions i manteniment de serveis
- Es va contractar REUS SERVEIS MUNICIPALS, S.A. per a la presa de mostres d’aigua per 1.549,85€, en el marc dels programes d'“Autocontrol” i “Vigilància Municipal”.
- Es va aprovar la contractació de TALLERES QUERALT per canviar les rodes del tractor de la brigada municipal, amb un cost de 2.101,43€ (IVA inclòs).
- Es va acordar la contractació de Fingerligts per a un espectacle de foc i llum a la Fira del Vent (1.694,00€) i de l’espectacle "Els Secrets de Mr Stromboli" per a la Festa Major (1.815,00€).
- Es va aprovar la compra de cubells de reciclatge a ID WASTE per 9.745,24€ i la instal·lació d'escomeses de la xarxa fins al comptador per un total de 7.722,58€, amb l'empresa Instal·lacions i Manteniment a Montserrat.
- També es va contractar a aquesta empresa per revisar les bombes fecals del Polígon Industrial (2.279,64€ IVA inclòs) i per a la instal·lació d'un comptador d’aigua per a aquesta zona (5.234,84 € IVA inclòs).
- Per a la reforma de les escoles velles, es va aprovar la contractació de Normes de Qualitat Ambiental Enginyers, SL, amb un cost total de 1.778,70 €, per coordinar el canvi de fusteries i la reforma del lavabo.
- Es va aprovar la contractació d'Èxit Centre de Música i Artistes SL per a l’actuació del grup d’havaneres Penjats de l’Ham, prevista per l’11 de setembre de 2024, amb un cost de 1.300,00€ (IVA inclòs).
Adjudicació de contractes menors:
En relació a l’aprovació de la relació de factures i pagaments, es dona compte de la relació de despeses i factures núm. 000016 rebudes pels Serveis d’Intervenció entre l’11 de juliol de 2024 i el 20 d’agost de 2024, què ascendeix a 83.315,23€, degudament aprovades pels serveis corresponents, i s’acorda el seu pagament. Aquesta relació inclou totes les despeses aprovades i les corresponents factures justificatives, què han estat revisades i verificades per garantir la seva conformitat amb les obres executades, els serveis prestats o els béns adquirits. La documentació està disponible per a consulta a les oficines de l’Ajuntament. Les persones interessades poden accedir-hi en horari d’atenció al públic.