El Pla de Santa Maria acull la segona sessió sobre adolescència i mandats de gènere en el marc del cicle “Cafès en família”

22/05/2025

El Pla de Santa Maria acull la segona sessió sobre adolescència i mandats de gènere en el marc del cicle “Cafès en família”

El proper dilluns 2 de juny, a les 18:30 h, tindrà lloc a l’Ajuntament del Pla de Santa Maria la segona sessió del cicle “Cafès en família”, una iniciativa impulsada per l’Oficina Jove de l’Alt Camp i el Servei d’Orientació i Acompanyament a les Famílies (SOAF), amb la col·laboració del Consell Comarcal de l’Alt Camp i l’Ajuntament del Pla de Santa Maria.

Sota el títol “Adolescència i la pressió dels mandats de gènere”, la sessió anirà a càrrec de M. Torrents Coll, tècnica del SOAF de l’Alt Camp, i oferirà una mirada profunda sobre les pressions socials i culturals que reben els nois i noies durant l’etapa adolescent en relació als estereotips de gènere. A través d’aquesta xerrada participativa, es reflexionarà sobre com els mandats socials influeixen en la manera com els joves viuen i expressen la seva identitat, emocionalitat i relacions.

 S’analitzaran els reptes a què s'enfronten tant els nois com les noies, segons els mandats socials que divideixen els gèneres en la norma masculí / femení.  Es parlarà de com influeix aquesta "norma" en la socialització durant l'adolescència, relacionant-ho amb el consum de substàncies, la pressió estètica, la influència de les modes, la sexualitat, la gestió emocional, les relacions de poder, la pràctica o renúncia a determinades activitats i la pressió exercida pels grups igualitaris. Tots aquests temes es tractaran des d’una perspectiva de gènere, amb l’objectiu de donar eines a les famílies per acompanyar millor els seus fills i filles en aquesta etapa clau del desenvolupament personal.

L’activitat és gratuïta i està oberta a totes les famílies interessades. Per motius d’organització, es recomana confirmar l’assistència a través del número de WhatsApp 692 358 963.

Aquest cicle de trobades vol oferir espais de diàleg i reflexió entorn de la criança i els reptes familiars quotidians, fomentant una educació més conscient, igualitària i adaptada a la realitat actual dels infants i adolescents.

Menu

Menú principal