El certificat digital idCAT ja es pot obtenir a l’Ajuntament

17/03/2023

El certificat digital idCAT ja es pot obtenir a l’Ajuntament

 

Totes les persones interessades a obtenir el certificat digital idCAT es poden adreçar a les oficines de l’Ajuntament del Pla en horari de matí de 10.00 a 14.00 h. L’Ajuntament és, des d’aquesta setmana, una entitat de registre idCAT i també s’hi poden fer altres tràmits relacionats amb aquest certificat, com renovar-lo, suspendre’l o modificar-lo.

L’Ajuntament del Pla havia expedit de forma puntual el certificat digital amb la col·laboració del Consell Comarcal. A partir d’ara, es farà de forma sistemàtica i els ciutadans ja no necessitaran desplaçar-se a entitats de registre d’altres poblacions.

El certificat digital és un instrument cada vegada més útil perquè permet als ciutadans relacionar-se amb les administracions públiques i signar de forma electrònica documents i formularis web. Per exemple, es pot fer servir per obtenir un informe de vida de la Seguretat Social, presentar la declaració de la renda o accedir a la carpeta ciutadana.

Per obtenir-lo es pot anar directament a una entitat de registre i aportar totes les dades. També es pot estalviar temps entrant a la pàgina web idcat.cat i omplint la sol·licitud. Posteriorment, però, caldrà anar en persona a l’entitat de registre per validar la informació. En tots els casos, cal portar el DNI per tal d’acreditar la identitat.

Menu

Menú principal